Monday, June 23, 2008

Piala YB.Amirudin Shari berlangsung meriah

Pertandingan bolasepak 9 sebelah tertutup DUN Batu Caves merebut piala YB.Amirudin Shari, ADUN Batu Caves berlangsung dengan meriah pada 22 Jun 2008. Pertandingan yang diadakan di Padang Bolasepak Kg Baru Batu Caves berjaya menarik penyertaan sebanyak 24 buah pasukan dan diadakan secara kalah mati.

Demam piala Eropah ternyata telah memberi nafas kepada perkembangan bolasepak di kawasan DUN Batu Caves dimana pertandingan ini telah menarik hampir 1,000 orang penonton yang terdiri dari pelbagai lapis masyarakat dan kaum. Apa yang lebih menarik ialah pertandingan ini menawarkan hadiah berupa wang tunai dan beberapa hadiah sampingan berjumlah RM10,000. Juara menerima hadiah wang tunai RM2,500, piala pusingan , piala iringan, tiket bolasepak Piala Malaysia dan baju T.

YB.Amirudin sendiri telah hadir sejak pagi lagi memberi sokongan dan menyampaikan hadiah kepada pemenang-pemenang . Didalam perlawanan akhir, pasukan Dream Team dari Taman Selayang telah berjaya menewaskan pasukan Pari Team dari Batu Caves dengan jaringan 2-0. Turut hadir ialah Ketua Kampung Kg Baru Batu Caves, Haji Adnan Mohd Yatim, Pengarah DUN Batu Caves , Shaharudin Hj Abu Bakar, Wakil Peribadi YB.Azmin Ali, Sdr Razali Ramli, Ketua Angkatan Muda KeAdilan Gombak, Sdr.Jaffrien Mohamed dan bekas pemain pasukan Piala Malaysia Selangor Sdr.Rizal Hasan.

Didalam ucapannya YB.Amirudin menyarankan agar pertandingan seperti ini dapat disuburkan dan menggalakkan lebih banyak penyertaan dari pasukan-pasukan khususnya di DUN Batu Caves. Beliau amat berpuashati dengan penganjuran pertandingan ini dan berharap agar dengan adanya pertandingan seperti ini akan dapat melahirkan ramai bakat-bakat baru di DUN Batu Caves

Sementara itu, Pengerusi Biro Sukan dan Rekreasi DUN Batu Caves, Sdr Yahya Hamid menegaskan bahawa pertandingan ini akan diadakan setiap tahun dengan harapan pada tahun hadapan penyertaan akan bertambah kepada 32 buah pasukan.

Diucapkan tahniah kepada Biro Sukan dan Rekreasi DUN Batu Caves atas penganjuran yang julung-julung kalinya diadakan di DUN Batu Caves dan berlangsung dengan meriah..

No comments: