Monday, June 23, 2008

Majlis Ramah Mesra dan Dialog Bersama Penduduk Apartmen Sri Astana

Satu majlis Ramah mesra dan dialog dengan Persatuan Penduduk Sri Astana ,Batu Caves telah berjaya diadakan pada 22 Jun 2008. Majlis yang julung-julung kalinya diadakan bersama dengan persatuan Penduduk Sri Astana Batu Caves turut mendapat penyertaan dari OCPD Gombak Tuan Abd Rahim Abdullah.

Dalam ucapannya, YB.Amirudin mengucapkan tahniah kepada Penduduk-penduduk Sri Astana kerana berjaya mewujudkan Persatuan Penduduk yang dirasakan bukan sahaja dapat membantu menyelesaikan masalah yang dihadapi, bahkan juga dapat mengeratkan hubungan sesama penghuni. Beliau mahu supaya lebih banyak persatuan-persatuan penduduk dapat di wujudkan di DUN Batu Caves dengan harapan masalah seperti sistem penyelenggaraan, kutipan sampah, bayaran bila air, jenayah, masalah sosial dan sebagainya dapat diatasi. Beliau mengalu-alukan pihak persatuan penduduk berhubung dengan pejabat ADUN jika terdapat sebarang kemusykilan. YB.Amirudin turut menyentuh mengenai perkembangan terkini politik semasa khususnya mengenai dasar-dasar baru kerajaan negeri.

Sementara itu dalam sesi dialog , beberapa persolan telah ditimbulkan seperti masalah lampu jalan, lampu trafik yang tidak berfungsi, laporan anjing liar yang mana berkait rapat dengan pihak PBT iaitu MPS. Turut ditanya ialah mengenai bekalan air percuma yang sedang dilaksanakan oleh Kerajaan Negeri di bawah Pakatan Rakyat. Yang menarik perhatian ialah bagaimana keluhan seorang kanak-kanak sekolah yang meminta supaya satu gelanggang Futsal dapat diadakan di Batu Caves. YB.Amirudin berjanji akan mengambil berat akan setiap permasalah yang dibangkitkan.

Turut menyertai dialog ialah Tuan OCPD Gombak, Tuan Abdul Rahim Abdullah

No comments: