Monday, June 23, 2008

Hari Cakna Belia DUN Batu Caves mula menampakkan hasil

Hari Cakna Belia pada 7 Jun yang lalu,anjuran Pejabat Ahli Dewan Undangan Negeri Batu Caves YB.Amirudin Shari di bawah kelolaan Biro Belia dan Remaja telah mula menampakkan hasil apabila kumpulan pertama seramai hampir 90 yang telah mendaftarkan diri pada hari tersebut akan mula mengikuti Program Pembangunan Belia Negeri Selangor dan Jati Diri Belia . Kursus di bawah seliaan Yayasan Selangor ini akan mula dijalankan pada 1 - 3 Julai 2008 bertempat di Kem Bina Semangat Ampang Pecah, Hulu Selangor.

DUN Batu Caves merupakan kawasan Undangan Negeri yang ke dua selepas DUN Ijok yang telah diberi keutamaan mengadakan program untuk jatidiri belia di Negeri Selangor. Selaku Timbalan Exco Belia dan Sukan Negeri, YB.Amirudin sememangnya prihatin akan nasib belia khususnya di Negeri Selangor yang diabaikan oleh kerajaan Barisan Nasional sebelum ini . Belia di bawah kerajaan BN hanya menjadi alat terutamanya sewaktu pilihanraya dengan menjadi Gerak Gempur pemuda UMNO.

Sesuai dengan peranan dan tanggungjawab beliau sebagai Naib Ketua Angkatan Muda ,Parti Keadilan Rakyat, YB.Amirudin melihat masalah belia lebih jauh dari hanya menjadi alat kepada UMNO/BN. Beliau ingin memantapkan jiwa dan akhlak belia ke satu tahap yang lebih cemerlang.

No comments: