Friday, September 5, 2008

Meriah dan gemilang






Karnival Tarik Tali Merdeka Selangor 2008 yang berlangsung selama 3 hari dari 29 - 31 Ogos telah berlangsung dalam suasana yang cukup gemilang dan meriah sekali. Program kelolaan Kerajaan Negeri Selangor dan beberapa pihak lain ini berjaya menarik hampir 50 pasukan untuk turut serta dalam pesta tersebut dalam pelbagai kategori. Tan Sri Khalid, MB Selangor telah sudi merasmikan program tersebut. Hadir sama YB.William Leong, Ahli Parlimen Selayang dan YB Amirudin Shari, ADUN Batu Caves.

Beberapa pasukan profesional dan amatur telah berentap dalam acara tarik tali. Tahniah juga pasukan Batu Caves 68100 yang telah berjaya menjadi naib juara dalam kategori Terbuka. Tewas kepada pasukan Bandar Baru Selayang yang diwakili oleh pekerja-pekerja MPS. Pasukan Batu Caves 68100 juga telah berjaya menewaskan pasukan pilihan MB dala acara pembukaan.

Acara lain juga turut diadakan seperti peraduan Mewarna kanak-kanak dan Makan Durian Percuma di bawah kendalian Jawatankuasa Pengurusan DUN Batu Caves, turut menarik penyertaan orang ramai khususnya kanak-kanak.

No comments: