Friday, October 23, 2009

RM5,000 menanti juara keseluruhan

SHAH ALAM - Sebanyak RM5,000 menanti johan keseluruhan Kejohanan Jelajah Futsal Gen-S Selangor 2009 yang akan berlangsung bermula pada 31 Oktober ini.

Kejohanan jelajah melibatkan 12 pihak berkuasa tempatan (PBT) anjuran Sekretariat Belia Negeri Selangor (SENS) itu turut menawarkan RMl ,000 bagi juara setiap kawasan mengikut PBT pasukan bertanding.

Pengarah SENS, Muaz Omar berkata, pertandingan ini akan diadakan melibatkan 12 PBT mengikut tarikh yang ditetapkan dan juara setiap kawasan akan beraksi dipertandingan akhir yang dijadualkan berlangsung di Stadium Malawati,pada 12 Disember nanti.

"Penyertaan kini mula di buka di setiap kawasan dan pasukan yang berminat boleh menghubungi waMl-waMl di setiap kawasan untuk membuat pendaftaran," katanya.

Sementara itu, Penolong Setiausaha Persatuan Bola Sepak Selangor (FAS), Raja Restam Azhar Raja Jaafar berkata, pihak FAS sendiri akan memantau pertandingan ini dengan meng-hantar wakil mereka untuk menilai pemain yang boleh diserapkan menjalani latih-an bersama pasuk¬an futsal negeri untuk menghadapi pelbagai kejohanan futsal tahun hadapan.

Yuran sebanyak RMl 60 dikenakan setiap pasukan bertanding dan pasukan yang berminat mesti mendaftar di kawasan PBT masing-masing. Juara setiap pusingan akan membawa pulang RMl ,000, kedua RM500 dan ketiga RM250 manakala juara Pusingan Akhir akan membawa pulang RM5,000, RM3,000 kedua' dan RM2,000 ketiga.

Penyertaan pasukan wanita juga di buka di setiap kawasan dan jika kurang penyertaan, pasukan wanita yang mendaftar akan di-kumpulkan beraksi di pusingan akhir pada 12 Disember nanti.

Penyertaan di buka kepada semua pemain-pemain di bawah 35 tahun dan setiap pasukan bertanding hanya dibenarkan bertanding di kawasan PBT masing-masing.

Maklumat lanjut pertandingan boleh menghubungi SBNS menerusi talian 03-55117005 atau Raja Mahadi (012-687993R).

No comments: